• JANGAN PANDANG SENGET DEKAT ORANG GRAFIK!

    Digital Art Potrait [personal]



    huhhhh..akhirnya siap jugk digital art potrait yang aku buat menggunakan adobe photoshop cs4.Dah 3 tahun setengah guna software adobe tapi tahun ni je rajin nak buat potrait guna software editing ni.Sebelum aku kenal adobe ni, aku guna tangan je dari sekolah tadika hingga la sekolah menengah.Aku memang minat melukis dari kecik lagi.Masa aku darjah 1 hingga darjah 4 aku suka lukis kartun mickey mouse.Masok darjah 5 aku lukis pemandangan, aku ingat waktu tu mak aku ajar aku color, guna color buncho(color air kata ko :D ). masok tingkatan 1 dah kureng melukis sampai tingkatan 3, tingkatan 4 aktif balik melukis, first color & buat potret guna pensil, tingkatan 5 color potret guna color ayoo :D sampai la tahun 2007 banyak melukis & guna color ayoo....cat minyak aku xpernah cuba..hehehehe...masuk tahun 2008 mula kenal mouse & computer & software2 ni semua..teman bukanye orang senang nak kenal computer & iT ni masa sekolah dulu.xmacam budak2 sekrang untung..Sekarang ni pensil & brush susah aku nak pegang, tangan ni pun dah keras nak membentukan satu objek di atas sehelai kertas putih, insyakallah bila computer ni dah xwujud lagi lepas ni, baru la aku cari balik pensil & brush ekekeke. :D ok la, cket2 sudah la cerita pasal hidup aku dalam dunia lukis ni,ada orang yang lebih menarik ceritanya daripada aku.silala cari hingga ke hujung nyawa :D. 
    waktu2 Digital art portrait ni dibuat, semuanya ambik masa berhari2 digital art potrait yang pertama erin malek & yang kedua yayang adira :) 



    Erin malek y pertama aku buat digital art potrait.aku ambik masa 2 hari -first time, so hasil pon xbpe nak kemas & detail lagi 

    * xingat aku masa2 yang berjalan waktu buat ni sebabnya aku siapkan digital art potrait ni masa bulan 2 lagi.dah lupak semuanya. 

    :D-Adira y kedua, Potrait ni dibuat dari pandangan picture asal [http://farm8.staticflickr.com/7148/6699957657_c5db5af54c_o.jpg] & diubah serba sedikit


    *rambut dia aku ambik masa 9 jam dari pukol 4 petang hingga 12 malam, 5 kali cobaan :) . 
    *mata dia aku ambik masa hampir 7 jam kiri & kanan 3 kali salah. 

    *hidung 4jam 1kali salah, 

    *mulot 5jam 2 kali salah, 

    *muka 8jam xda salah dot2 je brush kat mne perlu, 

    *leher 8 jam 4 kali cobaan, nampak je senang cubala buat :D , 

    *baju xsampai 1jam 1 kali salah je. 

    *rantai 2jam simple tapi klaw dah asyik2 salah jew makan masa jugk, 

    telinga & subang berlian warna merah tu aku ambik masa lebih kurang 3jam stengah 

    * last proses maksudnya edit2 kawasan y mane tertinggal & touchup y mane agak kurang cket tu, kasi dos brush lebih cket & background, semuanya ambik masa 3 jam setengah kalau di kira semua waktu buat yayang adira tu dalam 50jam kot aku ambik masa..

    semuanya dah tolak dengan waktu2 berfacebook & waktu2 makan & rutin harian yang lain. orang baru belajar memang ambik msa banyak mcm tu.lain la awok2 semua y dah ada experience.xsmpai sehari kan. :) 

    digital art potrait hasilnya aku cuba buat detail tapi xbpe jdi detail lagi.mybe next potrait aku cube buat lebih jelas lagi :) 

    perancangan digital art potrait selepas ni adalah ahli2 ulamak seperti ustaz azhar idrus, ustaz kazim, ustaz doli, sham kamikaze & ramai lagi, insyakallh.mudah2an semuanya berjalan dengan lancar. lawat blog2 di bawah.. 

    www.puterablog1malaysia.blogspot.com 
     www.adirayayangsuhaimi.tk

    0 comments:

    Post a Comment

     

    Total Pageviews